Kiedy definiujemy sobie pozycjonowanie sklepu internetowego, zazwyczaj przedstawiamy to działanie jako proces dążący do uzyskania możliwie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania. Faktycznie pozycjonowanie sklepów internetowych nastawione jest na zdobycie jak najwyższych miejsc dla określonych fraz. Sęk w tym, że to nie wszystko i bardzo ważny jest również element konkurencji w branży.
Każda branża jest inna
W Internecie nie ma miejsc ex aequo. Jeśli to nasza strona jest wyświetlana po wpisaniu przez internautę określonej frazy, pozycjonowanie sklepu nam się udało. Jeśli wyświetlana jest inna strona, musimy jeszcze popracować. Trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepów to usługa z której korzysta wiele firm i nie tylko my prowadzimy pozycjonowanie sklepu w Internecie. Dokładnie to samo robią inne sklepy i jeśli chcemy znależć się na wyższej pozycji, musimy postarać się bardziej. Jeden klient nie kupi jednej rzeczy w dwóch różnych miejscach i dlatego wybór klienta jest tak istotny.
Pozycjonowanie sklepów się opłaca
Cennik pozycjonowanie sklepów internetowych przedstawia najczęściej jako koszt promowania frazy. Co z wynikami? Te niestety mogą być bardzo różne z powodów opisanych powyżej. Dlatego cennik pozycjonowania sklepu jest zależny od takich czynników jak branża i konkurencja. Możemy bowiem wybrać najpopularniejsze frazy i długo czekać na efekty, a możemy też wybrać frazę lokalną lub frazę z długim ogonem i łatwiej osiągnąc dobre wyniki. Specjalista SEM powinien być w stanie przygotować dla nas taką strategię działania, która pozwoli podejść do pozycjonowania w sposób realny, dostosowany do branży.