Reklama wielkoformatowa jest często używane jako nośniki reklamy. Widzimy je w większości dużych miast. Jakie są wady i jakie są zalety tego rozwiązania? Kiedy warto inwestować w reklamy wielkoformatowe?
Korzyści z reklamy wielkoformatowej
Reklama wielkoformatowa jest dziś jednym z najczęściej używanych materiałów promujących różnego rodzaju działania lub produkty. Ponieważ są tak popularne, powinno to oznaczać, że mają wiele zalet.
Co najważniejsze, naprawdę trudno przejść obojętnie obok takiej reklamy. Billboard przy drodze widać to z dużej odległości, więc grupa odbiorców, którzy widzą reklamę lub szyld, staje się ogromna. Ze względu na fakt, że taka reklama wielkoformatowa zwykle na długo staje się elementem krajobrazu miejskiego, dobrze zapamiętują ją mieszkańcy dzielnicy i osoby pracujące w pobliżu – dzięki temu możemy stworzyć trwały wizerunek naszej marki.
Inne zalety i wady reklamy wielkoformatowej
Oczywiście, ze względu na duży rozmiar takich reklam i potrzebę umieszczenia ich na dużych wysokościach, muszą być zainstalowane przez profesjonalną firmę, specjalizującą się w takich zadaniach. Ale najważniejsza jest oczywiście jakość druku i jakość materiału, na którym drukowana jest reklama przy drodze.
Lepiej zamówić druk wielkoformatowy w zaufanej drukarni. Wtedy reklamy wielkoformatowe będą trwałe i estetyczne. Reklama przy autostradzie ma też kilka wad. Przede wszystkim reklama wielkopowierzchniowa jest dość droga. Reklama przy drodze krajowej to poważna inwestycja – dlatego jest rozwiązaniem dla większych i bogatszych przedsiębiorstw.
Ponadto w ostatnich czasach miejsca, w których można umieszczać reklamy wielkoformatowe, stają się coraz mniejsze, miasta ograniczają powierzchnię reklamową, aby nie zakłócać naturalnego krajobrazu miejskiego. Innym wyżej wspomnianym problemem jest poszukiwanie firm, które działają na wysokości. Warto szukać naprawdę dobrych profesjonalistów, ponieważ jeśli znajdziemy kogoś z mniejszym doświadczeniem, reklama nie będzie wyglądać dobrze.